پلـوتـو

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰۲/۱۰/۲۸
    wq
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

خواب و بیداری

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵ ب.ظ | moonia

تو زمان گم شدمو هرلحظه

مث یه خاطره از فردایی...

#احسان_عزیزترازجان

+آرزوی حس حبس ابدی دارم...

سینا جان حجازی

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۱۸ ب.ظ | moonia
تا دنیا دنیاس لیلی همینه!
مجنون بزرگترین احمق زمینه..
لیلی منم رف ..
این قصه تکرار شد..
الهی این لیلی خیر نبینه!

#لیلی
#سینا_حجازی

دانــــــــــلود آهنگ لیلی سینا حجازی

22مرداد روز جهانی دس چپا مبارک!

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۲ ق.ظ | moonia

از میزهای سه نفره مدرسه که باعث می‌شد به سمت چپ میز تبعید شوم یا همیشه با بغل‌دستی‌ام دعوا داشته باشم، که بگذریم احساس خیلی خوبی دارد چپ دست بودن. البته شکر خدا نسل ما که دفترچه کنکور پر می‌کرد، چپ دست بودن در زمره معلولیت‌ها نبود ولی صندلی مخصوص هم داشتیم. همیشه نقطه تمایز از اکثریت اگر جزو عیوب محسوب نشود خوشحالی همراه دارد، حالا اگر جزو جامعه کوچک اما خیلی موفق چپ دست‌ها باشی و به گواه تاریخ و تحقیقات محققان نسبت هوش شما بالاتر باشد (اگه ریا نباشه البته!) باعث می‌شود حداقل بیشتر تلاش کنی.

 

من و آدم معروفا!

نگارنده علاوه بر این‌که با دست چپ می‌نویسد، در ایام شباب که پا به توپ هم می‌شد چپ پا بود، به گواه رفقا در پیاده روی حتما باید سمت چپ باشد و طبق ادعای خودش حس می‌کند گوش و چشم چپش بهتر می‌شنود و می‌بیند. خلاصه و بدون منظور از تمام لحاظ یک فرد «چپی» محسوب می‌شود، اما خودش، خودش را از لیست افراد باهوش خط می‌زند تا زحمت شما نشود! و یک عمر تلاش چپ دست‌ها در دنیا به خاطر او به باد نرود. بعد از گفتن این نکات مهم، بد نیست به افراد شناخته شده چپ دست اشاره‌ای داشته باشم، از هفت رئیس جمهور اخیر آمریکا پنج نفر چپ دست بودند، افلاطون، ارسطو، چاپلین، بتهون، باخ، داوینچی، میکل آنژ، پیکاسو، شکسپیر، نیچه، گاندی، رابرت دنیرو، تام کروز، استالونه، بیل گیتس، نادال، سسک فابرگاس، نیوتن، آنجلینا جولی، امیتا پاچان، انیشتین، داروین و... خیلی از افراد سرشناس دیگر چپ دست هستند.

 

روز جهانی 

از 13 اوت 1976 یا 22 مرداد 1355 که این روز به عنوان روز جهانی چپ دست‌ها تصویب شد، هرسال چپ دست‌ها زندگی در دنیای تجهیز شده برای راست دست‌ها را به همه یادآوری می‌کنند و تلاش می‌کند ریشه خرافات در مورد چپ دست بودن را بسوزاند، به عنوان مثال در لاتین «sinister» به معنای چپ، شوم و بد یمن است، در زبان فرانسه «gauche» چپ و ناشی معنی می‌دهد، در زبان آلمانی «linkische» به معنی چپ دست و آدم ناجور است، در ایران هم که عرض شد راست دست نبودن معلولیت محسوب می‌شد!

 

چرا دنیای راست دست‌ها؟

چپ دست‌ها در استفاده از معمولی‌ترین وسایل و بخش‌های زندگی هم دچار مشکل هستند که یا دست راست را تمرین داده‌اند، یا رنج می‌برند و یا عادت کرده‌اند، 

مثلا سوراخ دسته‌های قیچی به یک اندازه نیستند و معضلی برای چپ دست‌هاست، زونکن و بسیاری از مکانیزم‌های دفترهای فنری هم همینطور، در صفحه کلید هم اعداد در سمت راست کیبورد برای راست دست‌هاست. اگر در انگلیس نباشی دنده و جالیوانی برای راست دست‌هاست و در ایران حتماً مشکل صندلی مدرسه برای چپ دست‌ها وجود دارد. دکمه شاتر در عموم دوربین‌های عکاسی سمتی است که راست دست‌ها راحترند.

 

چندتا هستیم؟

هیچ آمار دقیقی از جمعیت چپ دست‌ها نیست اما بین 9 تا 15% جمعیت جهان را چپ دست‌ها تشکیل داده‌اند، اگر پدر و مادر هر دو چپ دست باشند به احتمال 50 درصد فرزند چپ دست می‌شود اما اگر پدر و مادر هر دو راست دست باشند احتمال چپ دست شدن فرزند فقط 2 درصد است.

ضمن تبریک به همه چپ دست‌ها و گفتن این‌که پرچم ما همیشه بالاست، عرض کنم قصد غر زدن و ناله نبود، فقط خواستم بگویم ما رنج دوران دیده‌ایم، روزمان مبارک!


  نویسنده : صالح یعقوبی زابل

استقلال وار

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵ ق.ظ | moonia


استقلال وار بازی کن..

استقلال وار مربی گری کن..

استقلال وار بباز..

استقلال وار ته جدول بمون..

استقلال وار سقوط کن..


when we were young

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۱ ب.ظ | moonia

Everybody loves the things you do
From the way you talk
To the way you move
Everybody here is watching you
Cause you feel like home
You’re like a dream come true

Adele#
when_we_were_young#

Download


لعنتی انقده خوبه که باید سانسور شه

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۹ ب.ظ | moonia

تو که آدم نیستی انگار از فضایی

زندگیمی ...داری کلی فدایی

انقده خوبی که از اون بدایی..

من مریضم..تو واسم دوایی!

#سانسور

Tm Bax#


دانلـــــــود

♥lov

پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶ ق.ظ | moonia | ۱ نظر


هنوزم... .... هست!
چقد حس عکسو دوس داشتم!




+آخ خدا ..چقد دوس داشتنی ای تو بااین پستت!